MISJA WIZJA I KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA Kubuś i
Koncepcja Pracy Przedszkola
„Kubuś i Przyjaciele”
„Kubuś i Przyjaciele”
Koncepcja pracy przedszkola została opracowana w oparciu o akty prawne:
- Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, ze zm.) , art.41.,ust 1. Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009r., Nr 168 poz. 1324 ze zm. ).
- Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy prawnej wychowania przedszkolnego (Dz.U. 2012r.poz.977).
- Statut Niepublicznego Przedszkola „Kubuś i Przyjaciele”
Sposób upublicznienia Koncepcji Pracy Przedszkola:
- przedstawienie rodzicom koncepcji pracy na zebraniu ogólnym;
- zapoznawanie rodziców koncepcją pracy podczas zebrań grupowych ;
- zawieszenie na stronie internetowej przedszkola;
- wywieszenie koncepcji pracy przedszkola na tablicy informacyjnej w holu przedszkola;
- udostępnienie w biurze dyrektora .
MISJA NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA „Kubuś i Przyjaciele”:
„Moje przedszkole to mój drugi dom, bo stawia na mój wszechstronny rozwój”
Nasze przedszkole :
- Zapewnia wszechstronny, bezpieczny, radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom.
- Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy, że czują się one kochane, akceptowane i szczęśliwe. Przygotowujemy je nie tylko do przeżywania sukcesu ,ale również do radzenia sobie z porażkami.
- Dajemy dzieciom możliwość: samorealizacji, odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającym świecie, nabywania umiejętności poprzez działania, odróżniania dobra od zła, kreatywnego myślenia, rozwijania kompetencji społecznych.
- Promujemy zachowania proekologiczne i prozdrowotne.
- Stoimy na straży praw człowieka.
- Dążymy do partnerskiej współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
WIZJA NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA „Kubuś i Przyjaciele”
- Przedszkole wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego potrzeb i możliwości rozwojowych . Działania przedszkola ukierunkowane są na dziecko , jego potrzeby , umożliwiają mu wszechstronny rozwój osobowości.
- Przygotowujemy dzieci do edukacji szkolnej zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, odbywające się w warunkach zapewniających poczucie akceptacji i bezpieczeństwa - Przedszkole umożliwia wyrównanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
- Promujemy dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie.
- Zatrudniamy wykwalifikowaną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę, która stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju, zaspokajania potrzeb oraz wyzwalania twórczej aktywności dziecka.
- Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie oraz naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
- Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
- Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i zabawki. Nasz plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
- Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobra opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dobre działania dydaktyczno - wychowawcze wpływają na wysoką ocenę przedszkola. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalowa, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci.
Atuty Przedszkola „Kubuś i Przyjaciele”
- język angielski
- logopedia
- zajęcia rytmiczne
- zajęcia plastyczne
- zajęcia taneczne
- zajęcia karate
- zajęcia biblijne
- wycieczki autokarowe
- wyjścia do kina
- co miesięczne koncerty muzyczne
- teatrzyki kukiełkowe, przedstawienia z udziałem aktorów z całego kraju w każdmym miesiącu
- uczestnictwo w konkursach plastycznych i plastyczno-technicznych i festiwalach muzycznych
- olimpiady sportowe
- co miesięczne Dni Otwarte i adaptacyjne
- kalendarz imprez i uroczystości przedszkolnych
- strona internetowa www.przyjacielekubusia.pl
- festyn rodzinny
- aktywna współpraca z Rodzicami
Sposoby motywacji dzieci:
1.Stosowane nagrody
- pochwała indywidualna
- pochwała przed całą grupą
- pochwała przed rodzicami
- oklaski
- emblematy
- przydział funkcji
- nagrody na „Tablicy zachowań”
2. Stosowane konsekwencje
- brak nagrody
- upomnienie ustne
- chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy
- poinformowanie rodziców o zachowaniu
Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:
- przeprowadzenie diagnozy wstępnej
- szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, monitorowanie, wspomaganie rozwoju
- informacja rodziców o stanie rozwoju dziecka
- półroczna realizacja założonych celów i zadań, analiza i wnioski do dalszej pracy
- przeprowadzenie diagnozy końcowej
- przygotowanie dla rodziców pisemnej informacji o gotowości szkolnej dziecka (grupy starsze)
Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:
- prezentacja dokonań dzieci – wystawy, występy
- teczek prac i zebranych dokumentów
- arkuszy obserwacji rozwoju dziecka
- materiały reportażowe – zdjęcia
- rozmów
Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:
- rozmów z nauczycielami, rodzicami
- hospitacji
- obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw
Prawa dziecka
- Mam prawo do bycia, do chcenia
- Mam prawo do miłości, radości, tworzenia
- Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary
- Mam prawo do marzeń, snu i zabawy
- Mam prawo do chleba, ubrania i pokoju
- Mam prawo do gniewu i złego nastoju…
Uwagi:
- Koncepcja pracy Przedszkola ”Kubuś i Przyjaciele, jest otwarta, analizowana, modyfikowana w razie potrzeb.
- Koncepcja pracy jest znana Rodzicom i przez nich akceptowana
- Koncepcja obowiązuje w latach szkolnych od 2011 do 2020
Formularz kontaktowy
Imię i nazwisko:
Adres e-mail:
Wiadomość:
Przepisz kod z obrazka:
Mapa dojazdu
Mapa dojazdu
Dane kontaktowe
NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE „Kubuś i Przyjaciele” ul. Centralna 42 07-200 Wyszków tel. 696 024 666